Zarządzanie wieloma profilami społecznościowymi z jednego miejsca

Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn – sieci społecznościowych, w których należy promować swoją stronę internetową, jest wiele. Obsługa ich wszystkich będzie prostsza, jeśli będziemy to robić z jednego miejsca. Umożliwia to świetne narzędzie HootSuite.com.

Typową stronę internetową należy promować obecnie przynajmniej na Facebook’u i Twitterze. Specjaliści od SEO podkreślają, że nie powinniśmy zaniedbywać też i Google+, gdyż obecność w tej sieci społecznościowej może mieć znaczenie dla wyszukiwarki Google. Jest jeszcze profesjonalna sieć LinkedIn, w której każdy fachowiec i freelancer powinien się promować oraz odradzający się ostatnio serwis MySpace, którego nie może zaniedbać żaden muzyk.

Jednym słowem, sieci społecznościowych jest sporo. Jeśli do promowania się wybierzemy absolutne minimum, czyli 2-3 serwisy, i tak będzie to oznaczało sporo pracy. Trzeba się na nie przynajmniej kilka razy dziennie zalogować, wrzucić jakieś nowe posty, sprawdzić, jak reagują (lajkują, plusują, komentują) użytkownicy, odpowiedzić na komentarze.

Trzy serwisy społecznościowe i trzy posty na każdym z nich codziennie (przy średniej firmie to chyba minimum?) zajmie trochę czasu. Gdy do tego dojdzie potrzeba interakcji z użytkownikami, robi się jeszcze gęściej. Jak to ogarnąć, jeśli profili i interakcji z użytkownikami jest jeszcze więcej?

HootSuite. Wszystkie społecznościówki w jednym miejscu

Z pomocą przychodzi serwis HootSuite.com. Dzięki niemu możemy obsłużyć z jednego miejsca wiele różnych kanałów na serwisach społecznościowych. Jak to zrobić?

Po pierwsze zarejestruj się na HootSuite.com. Jest to oczywiście darmowe (o opłatach w tym serwisie czytaj poniżej).

Tuż po rejestracji możemy zacząć pracę z naszymi kanałami społecznościowymi. Jeśli jesteśmy nowymi użytkownikami HootSuite, na samym starcie pojawi się okienko, które umożliwi nam dodanie profili.

start

 

Klikamy na „Dodaj profil”. W okienku, które się pojawia, możemy wybrać serwis społecznościowy, aby dodać do HootSuite. Wybierzmy na przykład Twitter.

twitter

 

Zostawiamy zaznaczone domyślnie „Automatycznie dodaj nową kartę dla tego profilu”. Jeśli zostawimy zaznaczoną drugą opcję, będziemy otrzymywać na swoim profilu na Twitterze wiadomości z HootSuite. Nie musimy tego robić.

Klikamy na „Połącz z Twitterem”. Pojawi się kolejne okienko, w którym musimy się zalogować do swojego konta na Twitterze. To niezbędne, abyśmy za pomocą HootSuite mogli cokolwiek na swoim profilu twitterowym publikować.

twitter2

 

Po pomyślnym zalogowaniu od razu trafiamy na kartę profilu twitterowego w HootSuite. Wygląda to mniej więcej tak.

twitter3

 

Jak widzisz, jest tam cztery kolumny (to można zmienić). W pierwszej wyświetla się domyślny stream danego konta Twittera. W drugiej powinny wyświetlać się tzw. wzmianki (nie ma ich więc jest pusto), trzecia to skrzynka odbiorcza, a czwarta to wszystkie wysłane tweety.

No dobrze. Mamy to samo, co na Twitterze, tylko w jakimś innym serwisie. Co to zmienia?

W tej postaci faktycznie, nie wygląda to zbyt atrakcyjnie. Jednak gdy dodamy do HootSuite trochę więcej niż jeden profil serwisu społecznościowego i zgrupujemy je wszystkie w jednej karcie, to już zupełnie co innego!

Dodawanie serwisów do jednej karty

Jak dotąd, przy każdorazowym dodaniu nowego profilu społecznościowego do HootSuite tworzyła się nowa karta. Pokażemy Ci, jak zamiast wielu kart z poszczególnymi serwisami mieć jedną, w której od razu wszystko widać.

Najpierw dodaj pustą kartę, zrobisz to za pomocą plusa przy nazwach kart. Od razu możesz nadać jej tytuł – np. „Profile firmowe”.

stream1

 

Następnym krokiem będzie dodanie strumienia. Kliknij na przycisk „Dodaj strumień” (na środku pustej jeszcze karty lub w lewym górnym rogu). W okienku, które się pojawi, wybierz strumień, który chcesz pokazywać w tworzonej właśnie karcie.

stream2

 

Wybierz serwis społecznościowy, który chcesz dodać. Możesz też wybrać typ strumienia. Dodając np. konto Twittera, jak na powyższym obrazku, możesz wybrać główny strumień, albo tylko wysłane tweety.

Po tym, jak dodamy do jednej karty swoje profile na Facebooku, Twitterze i Google+, nasza karta może wyglądać tak.

stream3

 

I to jest to, o co nam chodziło. W jednym miejscu mamy wgląd we wszystko, co dzieje się w naszych profilach społecznościowych. Teraz czas na dodanie nowych postów – od razu do wszystkich!

Dodanie nowych postów za pomocą HootSuite

Z pewnością już zauważyłeś okienko z tekstem „Utwórz wiadomość…”. To jest miejsce, w którym powinieneś napisać to, co chcesz opublikować na swoich profilach społecznościowych. Możesz dodać link, zdjęcie, film lub nawet plik. Możesz też określić swoją lokalizację.

Z prawej strony okienka, w którym wpiszesz treść wiadomości, znajduje się miejsce, w którym wybierasz profile, na których chcesz zamieścić swojego posta. Wybierz te, które chcesz.

post1

 

Teraz już wystarczy kliknąć „Wyślij teraz”. Gotowe!

post2

 

Jak widzisz, nasz post/tweet już jest obecny na każdym z trzech profili – na Facebooku, Google+ i na Twitterze.

Podobnie jak dodanie nowych wiadomości, HootSuite umożliwia ich usunięcie, komentowanie, lajkowanie. Wszystkie opcje wyświetlą Ci się po najechaniu kursorem myszy na okienko z wiadomością.

Zaawansowane funkcje i opłaty w HootSuite

Więcej zaawansowanych funkcji HootSuite odkryjesz oglądając filmiki szkoleniowe na learn.hootsuite.com/hootsuite-university-video. Wśród nich są:

  • tworzenie raportów i zestawień statystycznych
  • tworzenie i praca w zespołach (bardzo przydatne w większych firmach)
  • mobilne wersje HootSuite
  • kwestie bezpieczeństwa

HootSuite w wersji podstawowej jest całkowicie darmowe. Bez płacenia możemy dodać do pięciu profili, korzystać z szybkich raportów, planować wiadomości. Powinno to z powodzeniem wystarczyć dla większości małych i średnich firm.

W wersji płatnej, w tej chwili 9,99$ za miesiąc, można dodać nieograniczoną liczbę profili, a także m.in. podpiąć statystyki Google Analytics.