Prowadzenie bloga na stronie firmowej (cz. 1)

Blog może być jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form promocji oraz reklamy Twojej firmy. Pod jednym warunkiem: to musi być dobry blog na wysokim poziomie. Przeczytaj, jak to osiągnąć.

Na początek rozprawmy się z wciąż żywym mitem, że blogi wciąż to wynurzenia nastolatek lub, w najlepszym razie, bardzo fachowe wpisy internetowych ekspertów. To nieprawda. Już od dawna w Polsce (w Europie Zachodniej i w USA jeszcze dłużej) funkcjonuje blogosfera złożona z bardzo poważnych autorów piszących na bardzo wysokim poziomie. Blogi, w co może trudno uwierzyć, to często treści dużo wyższej jakości niż te, które można znaleźć w tradycyjnych, profesjonalnych mediach – w prasie, radiu i w telewizji.

Pomińmy upadek dziennikarstwa. Skupmy się na rozkwicie blogosfery.

Na czym polega siła blogów

Czym ona jest? To setki, tysiące blogów (oraz ich autorów) oraz setki, tysiące, miliony czytelników (Twoich klientów). Jedni piszą, drudzy czytają. I ci drudzy, czytelnicy, bardzo chętnie to robią pod warunkiem, że na blogach znajdują treści, których np. tradycyjne media nie są im w stanie dostarczyć. W dodatku bardzo chętnie wchodzą w interakcje z blogerami – komentują ich wpisy, oceniają, podsyłają linki do tych treści swoim znajomym.

Pomyśl teraz, jak bardzo byłoby fajnie, gdyby powyższy opis mógł dotyczyć Twojej firmy lub produktów.

Przestańmy gdybać! Powyższych zdań nie traktuj jak pobożnych życzeń. To cele, które powinieneś postawić przed sobą, swoim pracownikiem odpowiedzialnym za prowadzenie bloga lub zewnętrznym, wynajętym blogerem.

Osiągnięcie takich wyników jest w zasięgu ręki – wystarczy systematyczna praca i utrzymywanie wysokiego poziomu wpisów na blogu. Jeśli zadbasz o jakość i systematyczność, to po kilku miesiącach, po roku lub dwóch na pewno w końcu zbierzesz te bezcenne owoce.

 

W następnych artykułach o blogowaniu na stronie firmowej napiszemy m.in.:

  • jak często publikować na blogu firmowym
  • kto firmowego bloga powinien prowadzić
  • jakiego CMS-a użyć do firmowego bloga
  • jak się promować na serwisach społecznościowych
  • o czym pisać i jak pisać na firmowym blogu
  • czy zatrudnić kogoś do jego prowadzenia

 

Bądź na bieżąco. Dołącz do nas na Facebook, Google+ lub na Twitterze. Na wszystkich profilach informujemy o nowych artykułach na temat prowadzenia stron internetowych.