Jak dodać firmę do Google Maps

Mapy nie służą już tylko lotnikom, wojskowym i kierowcom. Od kiedy działa Google Maps korzysta z nich każdy. Również Twój klient. Zadbaj o to, aby nie przegapił Twojej oferty. Dodaj swoją firmę do Google Maps za darmo!

Osoby zainteresowane usługami lub produktami często chcą z nich skorzystać lub je kupić w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. O ile np. w przypadku napojów gazowanych, telewizorów lub skarpetek mamy w nosie miejsce, gdzie powstały, to już w przypadku usług kosmetyczki, mechanika samochodowego czy piekarza miejsce wykonywania ich usług lub wyrobu produktów może być kluczowe. Nikt nie lubi jeździć do kosmetyczki na drugi koniec Polski, naprawiać samochodu na biegunie północnym (czy tam są w ogóle jakieś warsztaty samochodowe?) czy jeść pieczywa z Maroka (bo raczej nie będzie świeże).

Nie bądź niewidoczny dla swoich klientów

Setki produktów i usług kupujemy wyłącznie od lokalnych producentów. I pod tym kątem szukamy ich w internecie, m.in. na maps.google.com.

 

 wyniki-wyszukiwania-w-mapach-google

 

W przypadku tego wyszukiwania na mapie pojawiło się kilka warsztatów samochodowych w mieście, gdzie chcemy naprawić samochód. Czy jest ich więcej na tym terenie? Z pewnością. Czy internauta (klient!) wybierze usługi firm, których właściciele nie zadbali o dodanie swoich warsztatów do mapy Google’a? To bardzo mało prawdopodobne.

Po co miałby to robić? Ma tutaj wszystko jak na dłoni. Może wybrać ten warsztat, który jest najbliżej. Może od razu tam zadzwonić, wejść na stronę internetową, obejrzeć zdjęcia, a nawet sprawdzić opinie na jego temat opinie. Jeśli nie ma Cię na tej mapie, przegrałeś!

Dodawanie firmy do Google Maps krok po kroku

Jeśli nie chcesz być niewidoczny dla swoich potencjalnych klientów poświęć kilka minut na darmowe dodanie swojej wizytówki w Google Maps. Nic za to nie zapłacisz, a, jak widzisz, jeśli zaniedbasz promocję swojej firmy tym kanałem, klienci pójdą do konkurencji.

  1. Musisz być zalogowany na swoim koncie Google. Jeśli jeszcze takiego nie masz, to załóż je za darmo, przyda się jeszcze wiele razy w czasie pracy z Twoją stroną internetową.
    Najlepiej, jeśli będzie to konto należące do właściciela firmy. Tylko za jego pomocą będziesz mógł później cokolwiek w swojej wizytówce zmienić.
  2. Wejdź na stronę https://www.google.com/local/add?hl=pl&gl=pl. W polu „Numer telefonu” wpisz numer do Twojej firmy. W ten sposób sprawdzisz, czy Twój biznes w Google Maps. Może tak być, jeśli któryś z Twoich pracowników dodał kiedyś wizytówkę Twojej firmy, zrobiła to firma, która stworzyła Twoją stronę internetową lub pozycjonowała ją w wyszukiwarkach, albo sam to zrobiłeś i nie pamiętasz.googlemaps-sprawdzanie
  3. Jeśli firmy z podanym numerem telefonu nie ma Google Miejsca, zostaniesz przeniesiony na stronę z dużym i rozbudowanym formularzem. Bez obaw! Jego wypełnienie jest bajecznie proste. Na początek uzupełnij podstawowe informacje o Twojej firmie. Pamiętaj o podaniu dokładnych danych. Numer telefonu powinien być głównym numerem Twojej firmy, podobnie mail.
    googlemaps-wprowadzanie
    W formularzu wprowadź również opis Twojej firmy. Stosuj się tutaj do ogólnych zasad pisania w internecie. Opis powinien zawierać słowa i frazy, po których chciałbyś zostać odnaleziony w wyszukiwarce. Jeśli więc produkujesz maskotki samochodowe, napisz to w opisie. Ale bez przesady, nie wymieniaj tutaj całego asortymentu. Jeśli jesteś fryzjerem wystarczy, że napiszesz, iż strzyżesz kobiety i mężczyzn, robisz trwałą ondulację, farbujesz włosy, itp. Nie musisz wymieniać nazw wszystkich fryzur, które robisz, i kolorów na które farbujesz.Nie zapomnij do Twojej wizytówki dodać kategorii Google Maps. Możesz ich wybrać maksymalnie pięć. Wykorzystaj to znajdując pokrewne dziedziny, które wiążą się z działalnością Twojej firmy.

    Zwróć uwagę, że z prawej strony formularza masz podgląd Twojej przyszłej wizytówki w Google Maps. Od razu wiesz, czy wszystko jest w porządku, czy nie.

    Dotyczy to zwłaszcza pozycji markera na mapie. Google postara się go umieścić na mapie na podstawie adresu, który podasz. Nie zawsze się to udaje. Jeśli nie będzie poprawnie, kliknij w znajdujący się poniżej podglądu mapy link „Popraw nieprawidłową pozycję markera”. Pojawi się okienko w którym z łatwością będziesz mógł to zrobić.
    googlemaps-poprawianiemarkera

  4. Uzupełnij pozostałą część formularza. Mimo, że możesz do tego później wrócić, najlepiej zrobić to już teraz.W zależności od Twoich potrzeb wykorzystaj te opcje, które są Ci przydatne. Jeśli np. akceptujesz karty płatnicze, zaznacz to. Jeśli chcesz podać godziny pracy Twojej firmy, możesz to zrobić dla każdego dnia z osobna. Możesz też dodać zdjęcia dotyczące Twojej firmy lub nawet filmy wideo. Jeśli masz takie materiały to koniecznie wrzuć je do wizytówki.Zwróć uwagę, że stale towarzyszy Ci podgląd wizytówki. Uzupełnij co trzeba, sprawdź wszystko na podglądzie i kliknij „Prześlij” na samym dole strony.
  5. Weryfikacja. Brzmi groźnie ale to nic strasznego.W zasadzie Twoja praca już się skończyła. Teraz czas na Google. Dostaniesz od nich pocztówkę ze specjalnym kodem. Kartka przyjdzie oczywiście na adres (ten tradycyjny, fizyczny adres Twojej firmy), który podałeś przed chwilą. Wszystko po to, aby sprawdzić, czy istniejesz.photo-23-09-2012-22-41-24

    My na swoją kartkę czekaliśmy nieco ponad 3 tygodnie. Zwykle docierają szybciej. W kartce zespół Google Maps dziękuję za dodanie wizytówki oraz zamieszcza specjalny kod, którym wizytówkę należy zweryfikować i uaktywnić. Jest też dokładna instrukcja jak to zrobić.
    photo-23-09-2012-22-44-01

     

    Po wpisaniu kodu minie niecały dzień i wizytówka będzie widoczna w Google Miejsca.
    gotowe

 

Zdjęcie główne: https://www.flickr.com/photos/library_of_congress/2179127226/